Pabo Utrecht lerarenopleiding basisonderwijs
De Marnix Academie is de grootste zelfstandige pabo van Midden-Nederland. Bij ons studeren 1800 bachelor studenten voor leraar basisonderwijs, en werken ruim 200 medewerkers aan het opleiden van toekomstige leraren en verdere professionalisering van het onderwijs. Dat doen we met kleinschalig, praktijkgericht onderwijs in een ongedwongen en persoonlijke sfeer.

Lerarenopleiding (pabo)
Wil jij na het voortgezet onderwijs studeren voor leraar basisonderwijs? Volg dan onze bacheloropleiding (pabo). In vier jaar word jij een superleraar. We hebben ook een driejarige pabo opleiding, waarin je ook onderzoek leert doen.
Lees verder
Associate Degree (Ad)
Werk je in de kinderopvang of het (speciaal) basisonderwijs? Of volg je een mbo opleiding en wil je graag werken en doorstuderen tegelijk? Dan is de tweejarige associate degree (Ad) opleiding Pedagogisch Educatief Professional iets voor jou. Je ontvangt een erkend hbo-diploma.
Lees verder
Lerarenopleiding (pabo) in deeltijd
Wil jij vanuit een andere baan het onderwijs in? Volg dan de deeltijd pabo opleiding óf het zij-instroomtraject pabo. Welke variant het beste bij jou past, hangt af van jouw vooropleiding en ervaring.
Lees verder
Post-hbo en cursussen
Wij vinden het belangrijk om leraren, schoolteams en managers de mogelijkheid te bieden zich te kunnen blijven ontwikkelen. We hebben daarom een ruim aanbod aan post-hbo-opleidingen, cursussen en coachingstrajecten.
Lees verder
Masteropleidingen
Voor onderwijsprofessionals die zich verder willen ontwikkelen in een specifiek vakgebied. We ontwikkelen de opleidingen in samenspraak met samenwerkingspartners. Daardoor is de inhoud praktijkgericht en innovatief.
Lees verder
Onderzoek
Wij vinden het belangrijk om als hogeschool bij te dragen aan de ontwikkeling en verbetering van het onderwijs. Dat realiseren we via de lectoraten en door het doen van onderzoek door docenten, studenten en onze partners in het basisonderwijs.
Lees verderNieuws

Een terugblik op de Partnerscholendag 2022

‘Dankzij technologie meer aansluiten bij je leerlingen en hun belevingswereld’

‘Vitaliteit en professionaliteit verdient een structurele plek binnen elke onderwijsinstelling’
