Naast mijn werkzaamheden als opleidingsdocent ben ik betrokken bij de professionalisering van opleiders binnen het Partnerschap van de Marnix Academie. Zo bestudeer ik als postdoc onderzoeker de wijze waarop een gedeeld professionaliseringstraject rondom Lesson Study voor opleiders van de Marnix Academie (pabo) en schoolopleiders van de partnerscholen (basisschool) als een in potentie grensoverbruggende praktijk kan bijdragen aan het leren-in-verbinding. Daarnaast ben ik als onderzoeker betrokken bij het uitvoeren van praktijkonderzoek op een aantal van onze partnerscholen. Ten slotte lever ik als projectlid binnen de Kwaliteitsafspraken een bijdrage aan de leerlijn onderzoekend vermogen in het vernieuwde curriculum.
Mijn projecten
- Postdoc onderzoeker Leerrijke Verbindingen
- Lid lectoraat Samen Opleiden & Professionaliseren
- Lid projectgroep Onderzoekend Vermogen
- Senior onderzoeker R&D-groepen
- Opleidingsdocent rekenen-wiskunde en master Leren & Innoveren; Studiecoach
Mijn expertise
- Leren-in-verbinding
- Onderzoekend innoveren
- Praktijkonderzoek
- Onderzoekend vermogen
- Reken-wiskunde didactiek
Mijn publicaties
Duijzer, A.C.G., & Peltenburg, M. [in voorbereiding] Educating students at the boundary: Tapping into unused learning potential.
Peltenburg, M., Duijzer, A.C.G., & Timmermans, M. [in voorbereiding] Leerrijke verbindingen tussen praktijk en opleiding: nieuwe percepties op de eigen rol van lerarenopleider.
Duijzer, A.C.G., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., & Doorman, L.M. (2019). Supporting primary school students’ reasoning about motion graphs through physical experiences. ZDM Mathematics Education, 51(6), 899–913.
Duijzer, A.C.G., Van den Heuvel-Panhuizen, M., Veldhuis, M., Doorman, L.M., & Leseman, P.P.M. (2019). Embodied learning environments for graphing change: A systematic literature review. Educational Psychology Review, 31(3), 597–629. https://doi.org/10.1007/s10648-019-09471-7
Onderzoeksprojecten
- Grenzeloos responsief: samen professionaliseren in responsief interacteren met leerlingen door boundary crossing tussen opleiding en praktijk (04/2025)
- Komen tot een doorgaande lijn pedagogisch leerkracht handelen: Een eerste verkenning met behulp van Lesson Study (01/2023)
- Leerrijke verbindingen – Grensoverbruggend opleiden in de lerarenopleiding (04/2022)