Rosanne Hebing

Rosanne Hebing

Lid lectoraatsgroep Onderwijs & Leertechnologie

Ik ben dr. Rosanne Hebing. Op Iselinge Hogeschool ben ik werkzaam als docent-onderzoeker op het gebied van digitale geletterdheid en netwerkleren. Als lid van de lectoraatsgroep neem ik het thema computational thinking voor mijn rekening. Computational thinking (CT) wordt vaak in één adem genoemd met programmeeronderwijs, maar het is meer dan dat: goed CT-onderwijs leert kinderen stapsgewijs denken en met behulp van technologie op creatieve wijze problemen oplossen. CT wordt door de steeds grotere rol van technologie op scholen steeds belangrijker, maar in het pabocurriculum wint CT maar mondjesmaat terrein. Hierdoor voelen (aanstaande) leerkrachten zich niet zelden onzeker. Met mijn onderzoek wil ik een brug slaan tussen de veranderende beroepspraktijk van basisschoolleerkrachten en het pabocurriculum.

Wil je meer informatie over het onderzoek? Stuur dan een e-mail naar Rosanne.

Onderzoeksprojecten