Start eerstejaars studenten masteropleidingen

Studenten en docenten in een klaslokaal

Naast de studenten van de associate degree en bacheloropleidingen starten deze week ook 90 nieuwe studenten aan onze masteropleidingen. Inclusief de tweedejaars studenten hebben daarmee 140 leerkrachten en docenten ervoor gekozen zich verder te ontwikkelen als onderwijsprofessional, zowel op persoonlijk als professioneel gebied.

In twee jaar tijd ontwikkelen deze studenten zich tot specialist op een van de volgende gebieden:

  • Verbeteren en vernieuwen van onderwijs (master leren en innoveren)
  • Vormgeven van een inclusieve onderwijs- en werkomgeving (master passend meesterschap)
  • Integreren van technologische ontwikkelingen in het onderwijs (master onderwijs en technologie)
  • Begeleiden van collega's in het (her)vinden van hun werkgeluk (master vitaliteit en professionaliteit)

De masteropleidingen zijn bedoeld voor leerkrachten en docenten uit het (speciaal) basis- of voortgezet onderwijs of het middelbaar beroepsonderwijs. De opleidingen passend meesterschap, onderwijs en technologie en vitaliteit en professionaliteit zijn zowel toegankelijk voor startende leerkrachten en docenten als voor onderwijsprofessionals die ervaring hebben in het onderwijs. De opleiding leren en innoveren vraagt onderwijs- of leidinggevende ervaring.   

Master vitaliteit en professionaliteit
De master vitaliteit en professionaliteit ontving een officiële erkenning in juli van dit jaar. We zijn trots op deze nieuwe opleiding die een waardevolle toevoeging is aan ons totaalaanbod van masteropleidingen. De opleiding start in februari 2022. 

Voor nu wensen we alle startende studenten en docenten een goed en leerzaam jaar! 

Beeld: start van de master onderwijs en technologie op de Marnix Academie bij het ICT Lab